Vrijdag Studente omslag

VN:

De Studente

Gelezen 38 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 53 Favoriet 1 Recensies 19
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 8   Topics 0   Leesclub

1882. De Studente klopt aan bij de Dokter. Ze is jong en ze is ambitieus. De wetenschappen beleven hoogtijdagen en de Dokter heeft met nieuwe, radicale ideeën baanbrekend werk verricht in de geneeskunde en de anatomie. Hij kan de Studente helpen in haar ambities. Maar ze is een vrouw die leeft in het preutse victoriaanse Engeland. En ze draagt een verleden met zich mee. De Dokter heeft zich onder raadselachtige omstandigheden op het platteland teruggetrokken. Ook hij torst een verleden.
De Studente vertelt het verhaal van een ondoorgrondelijke, intieme relatie tussen de Studente en de Dokter, waarbij machtsspelletjes voortdurend de overhand nemen. Tot het verleden zijn definitieve schaduw werpt.

Thriller
Vrijdag, Uitgeverij
14 augustus 2017
24 augustus 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Guy Doms Hebban Recensent

Extraordinair en stoutmoedig debuut

door: Guy Doms 5 reacties

Ze is verslaafd, aan boeken. De Vlaamse Elise Wuyts (1995) - piepjong en studente geneeskunde - vertelt graag verhalen. De Studente is haar romandebuut, meteen goed voor een nominatie op de shortlist van De Bronzen Uil 2017 (een jaarlijkse prijs voor de beste Nederlandstalige debuutroman)....

Reacties op: De Studente