De toekomst is meertalig

In Brussel worden meer dan 100 verschillende talen gesproken, door Brusselaars van 180 verschillende nationaliteiten. Maar taaldiversiteit en meertaligheid zijn geen synoniemen.

Sociale cohesie, tolerantie en een gedeeld burgerschap kunnen enkel bestaan daar waar mensen elkaar verstaan. Minister Sven Gatz, een echte Brusselse ket, kreeg daarom als eerste de bevoegdheid om meertaligheid te promoten.

In dit boek beschrijft hij hoe het tweetalige, door het Frans gedomineerde Brussel de hoofdstad van Europa werd, de opkomst van het Engels onderging en uitgroeide tot de wereldstad van vandaag. Hij legt uit waarom meertaligheid cruciaal is voor de toekomst van ons land, en hoe we die kunnen bewerkstelligen.

Is De toekomst is meertalig het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De toekomst is meertalig