De tweede helft

De tweede helft

Tijdens een sabbatical in Auckland, Nieuw-Zeeland, krijgt de 45-jarige neurobioloog Chris Carpo, ver weg van gezin en werk, volop de gelegenheid rustig terug te kijken op de eerste helft van zijn werkzame leven en te bepalen hoe de tweede helft eruit zal gaan zien. Tijdens een afsluitende toeristische trip in Australie, ontmoet hij in Sydney Chris Vincents, die hem een ongelooflijk, geniaal, vrijwel niet te weigeren voorstel doet om zijn fantasie voor de tweede helft van zijn leven onopgemerkt voor de buitenwereld waar te maken. Centraal in deze roman staan de Nietzscheaanse levensvragen: Heb je het leven geleefd of heb je je laten leven?, Heb je in alle vrijheid zelf gekozen voor dit leven of zijn de keuzes, bewust of onbewust, voor jou gemaakt?, Houd je van je huidige leven of treur je om het leven dat je nooit geleefd heb? De antwoorden van Chris daarop zijn verre van eenduidig. +

Mijnbestseller.nl
26 januari 2023