19801_Raabe_De val 200

Volkskrant:

De val

Gelezen 126 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 111 Favoriet 5 Recensies 24
Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0

De bekende schrijfster Linda Conrads is voor al haar fans en de pers een raadsel. Al elf jaar lang heeft ze haar villa aan de Starnberger See niet verlaten. Slechts een handvol mensen weet dat Linda ooit het lichaam van haar vermoorde jongere zus heeft gevonden, en de dader weg zag vluchten. Deze gebeurtenis blijft haar achtervolgen in haar dromen en Linda is nooit van dit trauma hersteld. De schok is dan ook enorm als ze in een flits zijn gezicht herkent in een presentator van een nieuwsprogramma op televisie.

Maar hoe weet ze zeker dat ze na al die jaren de moordenaar kan identificeren? Linda besluit een val te zetten om hem tot een bekentenis te dwingen, maar wat is er die dag eigenlijk precies gebeurd? En hoe betrouwbaar zijn herinneringen?

Literaire thriller
Cargo
04 januari 2016
07 januari 2016

Een plotgedreven boek

door: Anne Terwisscha

Linda Conrads is een succesvolle auteur die zich al elf jaar lang niet meer buiten haar afgelegen huis heeft vertoond. Dat heeft uiteraard een reden. Zo’n twaalf jaar geleden vond Linda het neergestoken lichaam van haar zus Anna. In een fractie van een seconde wisselde ze een blik met de...

Reacties op: De val