De verandering ben jij

De verandering ben jij

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Wanneer Dylan Hofman op 15-jarige leeftijd via het internet in aanraking komt met het verhaal van de door homogeweld overleden Amerikaan, Matthew Shepard, staat zijn leven op zijn kop. Wie is hij eigenlijk zelf? Hoe kijkt God tegen homoseksualiteit aan? Waarom zijn mensen zo haatdragend? Het is het begin van een lange zoektocht, waarbij hij Prof. Dick Swaab om uitleg vraagt omtrent homoseksualiteit, onderwijs, geloof en de hersenen, de kinderombudsman bevraagt over de rechten van God's kinderen en daarbij ook God om hulp vraagt. Een God die erg lang op zich laat wachten, maar uiteindelijk in zijn leven komt. Hij laat Dylan inzien dat de coming-out, een coming-out is van ons allemaal. En dat verbinding tussen mensen vanuit liefde in tijden van oorlog en crisis van cruciaal belang is. Het handelen vanuit ons hart en in de spiegel kijken, voordat er naar een ander gewezen wordt, staat hierbij centraal. Blijkbaar kan wetenschap en geloof prima samengaan. Was het daadwerkelijk God die hem heeft geholpen? Of waren het de hersenen? Leven vanuit liefde is waar het in tijden als deze om gaat.

"De verandering ben ik. De verandering was hij. De verandering ben jij? De verandering zijn wij. Het boek de verandering ben jij is een waargebeurd verhaal. Het is een pleidooi tegen de huidige omgang van mensen onderling in onze samenleving. Een samenleving, waarbij individualisering en het ‘voor eigen rechter spelen’ steeds normaler lijkt te worden. Bovendien vindt hij dat de zwijgcultuur omtrent schandalen en mentale problematiek moet worden doorbroken, maar wel via de weg van 'de rechter'."

Direct Uitgeven
16 mei 2022
16 mei 2022

Reacties op: De verandering ben jij