B21043

De verborgen dochter

Gelezen 93 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 70 Favoriet 2 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 2   Topics 0

Leda is nog niet zo lang geleden gescheiden, haar twee dochters zijn vertrokken naar hun vader in Canada. In plaats van verdriet om het gemis voelt Leda opluchting, bevrijding. Ze huurt een vakantieappartement aan zee. Van onder haar parasol op het strand kijkt ze bewonderend naar de idyllische relatie van een jonge moeder en haar dochtertje. Maar ook met jaloezie, omdat het haar herinnert aan de problematische verhouding met haar eigen, nu volwassen dochters. Ze zoekt toenadering tot de jonge moeder, Nina. Leda herkent zichzelf in de rusteloosheid van Nina, jaren geleden heeft zij haar dochters verlaten om voorrang te geven aan haar carrière en een nieuwe liefde te beginnen. En tegelijk benijdt ze Nina om haar frisse schoonheid, die haar confronteert met haar verloren jeugd. In een opwelling besluit Leda de relatie tussen Nina en haar dochter te vernietigen. Ze steelt de pop van het meisje.

Els van der Pluijm
Wereldbibliotheek