Toevallige bedenksels

Toevallige bedenksels

Begin 2018 werd Elena Ferrante columnist voor de Engelse krant The Guardian. Ze sprak af dat de redactie haar elke week een thema zou voordragen en dat zij daar dan in korte tijd een persoonlijk stuk over zou schrijven. Tijdens dat intuïtieve schrijfproces kwamen veel gebeurtenissen uit het verleden, gedachten en herinneringen toevalligerwijs onder haar vergrootglas terecht. En dankzij Ferrantes eerlijke pen en scherpe geest is het resultaat, 'Toevallige bedenksels', een prachtig boek voor elke Ferrante-fan geworden.
Haar eerste liefde. Haar politieke passiviteit en bezorgdheid over de democratie. Haar kinderdagboeken. Haar liefde voor de taal en het Italiaans. Haar sterke overtuiging dat een vrouwelijke regisseur haar boeken vrijelijk kan verfilmen en een man niet. In 51 stukken schrijft Elena Ferrante over wat er al associërend op haar pad komt, met haar kenmerkende scherpe observatievermogen en haar non-conformistische blik.

Korte verhalen , Literaire non-fictie
Wereldbibliotheek