9789028426061_VRK
  Luister een fragment

Volkskrant:
NRC:

De nieuwe achternaam

Rank 6220 Gelezen 1014 Aan het lezen 42 Wil ik lezen 365 Favoriet 64 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 7 Spots 5 Hebban 1000 638   Topics 0

Elena en Lila proberen ieder op hun eigen manier het beste van hun leven te maken, al zijn ze ontheemd en hebben alleen elkaar. Maar hun verbondenheid heeft ook een donkere kant. Loyaliteit en nabijheid worden afgewisseld door jaloezie en bedrog. De gebeurtenissen in De nieuwe achternaam slepen de lezer mee in het leven van deze twee jonge vrouwen. Ze volgen elkaar, raken elkaar kwijt, vinden elkaar terug – op elke bladzijde wacht een verrassing. Door Lila en Elena leren we onszelf kennen, zowel in hun neiging tot conformisme als in hun vastbeslotenheid om het lot in eigen hand te nemen.

Oorspronkelijke titel
The Story of the Lost Child
De Napolitaanse romans (2)
Marieke van Laake
Wereldbibliotheek
18 augustus 2015
26 februari 2018

Absoluut geen ontkomen aan de ‘Ferrante fever’

door: Mirjam Burger 1 reactie 3 likes

De nieuwe achternaam (2015) is deel twee van het vierluik ‘De Napolitaanse romans’, geschreven door Elena Ferrante, pseudoniem van een Italiaanse romanschrijver die al bijna vijfentwintig jaar weigert in de publiciteit te treden. Ondanks dat is ze de meest geroemde Italiaanse romanschrijver van...

Reacties op: De nieuwe achternaam