Kronieken van de liefde

Kronieken van de liefde

Gelezen 25 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 52 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0

Na het ongekende succes van de Napolitaanse romans brengt uitgeverij Wereldbibliotheek nu een bundeling van de drie eerdere romans van Elena Ferrante.

In Kwellende liefde keert een vrouw na de dood van haar moeder terug naar Napels, de stad waar ze is opgegroeid. In een taal die doordringt tot de diepste lagen van het leven ontleedt Ferrante de gevoelens van een vrouw die op zoek is naar de wortels van haar bestaan.

Dagen van verlating is een scherp en genadeloos portret van de achtendertigjarige Olga die van de ene op de andere dag door haar man wordt verlaten voor een andere vrouw. Een ongekend relaas waar de wanhoop, de woede, het ongeloof en de eenzaamheid van afspatten.

In De verborgen dochter tot slot, denkt Leda in een huisje aan zee over de moeizame relatie die zij met haar dochters onderhoudt. Ferrante schrijft over grote thema’s als identiteit, verlangen en moederschap in een sobere stijl die de lezer diep raakt.

Wereldbibliotheek
10 april 2018
12 april 2018

Reacties op: Kronieken van de liefde