De verstilling

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Feelgood   Topics 0
Het was een herenclub. Lydia en Patricia bleven achter om gezellig wat bij te kletsen. Ze waren het gewend dat hun partners naar de sociëteit gingen. Vanavond was het ‘Heerenmaaltijd’, elke maandagavond in het karakteristieke sociëteitsgebouw aan de Markt 14 in het centrum van Sittard. Dit was het hart van de verenigingsactiviteiten. Deze maaltijden zijn toegankelijk voor leden en hun gasten of introducés. Interessante gastsprekers uit politiek, bedrijfsleven, cultuur of andere maatschappelijke sectoren luisteren regelmatig deze maaltijden op. Belangrijker is echter het onderlinge contact tussen de leden. Door het zeer gevarieerde ledenbestand zijn de tafelgesprekken levendig en inspirerend.
Binnen gonsde het van de rumoer. Het was al druk. Ze konden direct aanschuiven. Het voorgerecht werd geserveerd. Johan Hendrix was er ook. Er stonden lezingen gepland over ‘de Weerterhof te Elsloo’, ‘de Sittardse diftongering’ en ‘Wüstungen in en om Sittard’. Een hele mond vol. Marnix en Reinoud gingen dan ook voldaan naar huis. Naar het spreekwoordelijke Weerterhof.

Romantiek
Streek- en familieromans