De verzamelaar van verloren goed

Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 1
Liefde, historie & avontuur

1845. Een rijke herenclub huurt voor een weddenschap de jonge onderzoeker Eliot Saxby in om te bewijzen dat de reuzenalk werkelijk is uitgestorven. Saxby scheept daartoe in op het zeilschip van kapitein Sykes en de eigenaardige first mate French naar de Noordelijke IJszee. Er zijn nog twee bijzondere passagiers aan boord: de aan laudanum verslaafde Bletchley en diens melancholieke en ziekelijke nichtje Clara. Al snel raakt Saxby in de ban van Clara, die hij meent te kennen, maar zij ontkent elke relatie. Verborgen agenda's van de onbetrouwbare bemanning en andere geheimzinnige passagiers doorkruisen de spannende zoektocht naar de overblijfselen van de alk. Saxby realiseert zich dat het aannemen van de opdracht een grote fout was, maar dat ontsnappen onmogelijk is.

'Page schrijft met veel gevoel en kennis van zaken. Hij heeft een po?tische, trefzekere hand - schitterende, indrukwekkende beleving van de natuur.', The
Guardian

'Een meeslepende roman die het noordpoolgebied in sterke beelden oproept.', The Glasgow Herald

Jan Fastenau
Nieuw Amsterdam
25 oktober 2013
25 oktober 2013

Reacties op: De verzamelaar van verloren goed