De vijf talen van de liefde

De vijf talen van de liefde

Gelezen 11 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 11 Favoriet 1 Recensies 1
Mensen geven op verschillende manieren uiting aan hun liefde. Volgens Gary Chapman zijn er vijf algemene 'talen' van liefde.
We kunnen onze liefde laten blijken
- door het geven van het beste deel van onze tijd;
- door bemoedigende woorden;
- door cadeaus;
- door hulpvaardigheid;
- door lichamelijke aanraking.

Een man heeft bijvoorbeeld behoefte aan bemoediging, maar zijn vrouw meent dat een extra lekkere maaltijd hem wel goed zal doen. Een vrouw hunkert wellicht naar tijd die haar man voor haar neemt, maar hij denkt dat een bos bloemen haar zal doen opfleuren. Soms spreekt onze partner een taal die wij niet begrijpen. Als de ene huwelijkspartner zich uitdrukt in een 'taal' die de ander niet verstaat, komt de liefde niet over.

Elk mens heeft een eerste liefdestaal, een manier waarop hij of zij de liefde het best verstaat. Dit boek laat zien hoe je de eerste liefdestaal van jouw partner kunt herkennen en ontdekken. Breng al de vijf talen van liefde in praktijk en je kunt er zeker van zijn dat je partner jouw liefde voelt!
Mens & Maatschappij
Jongbloed Boeken
22 januari 2019

Lezersrecensies (1)

Mooie inzichten

door: Rooms22 1 like
Wat een fijn boek is dit. Van tevoren was ik wat sceptisch, ook vanwege de christelijke insteek van het boek, waar ik meestal niet echt wat mee heb. Maar na de eerste paar bladzijden was ik om! Gary Chapman heeft een schrijfstijl die makkelijk wegleest. De inzichten zijn verhelderend en ontzettend...