De vroedvrouw van Venetië

De vroedvrouw van Venetië

Gelezen 279 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 101 Favoriet 8 Recensies 7
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

‘De vroedvrouw van Venetië’ van Roberta Rich een historische roman, die zich afspeelt in het Venetië van de zestiende eeuw.

Vroedvrouw Hannah Levi heeft al heel wat baby’s gered met haar geheime kraamtechniek. Op een nacht wordt ze te hulp geroepen door de graaf van Padovani. Zijn vrouw en kind dreigen tijdens de bevalling te bezwijken. Het is een gevaarlijk verzoek, want het is Joden bij pauselijk edict verboden christenen medische hulp te verlenen. Hannah stemt toe en vraagt een astronomisch bedrag voor haar diensten – met het geld hoopt ze haar man Isaak vrij te kunnen kopen, die op Malta gevangen zit. Hannah’s beslissing heeft grote gevolgen. Ze raakt verstrikt in een web van familievetes, verraad en hebzucht. Niet alleen haar eigen leven loopt gevaar, ook dat van de baby die zonder haar hulp dood geboren zou zijn. De schuwe Hannah komt tot daden die ze niet voor mogelijk had gehouden.

Voormalig advocate Roberta Rich debuteerde met 'De vroedvrouw van Venetië'. Het verscheen in veertien talen en is een internationaal succes.
Wijzigen

Historische roman (populair)