De vrouwen van kasteel Deverill

Rank 974 Gelezen 968 Aan het lezen 31 Wil ik lezen 363 Favoriet 87 Recensies 19
Feelgood Artikelen 6 Lijsten 5 Spots 11 Top25's 29   Topics 0

Op het ruige platteland van Ierland worden drie heel ­verschillende meisjes geboren: Kitty Deverill, de roodharige dochter van de kasteelheer van Deverill, Bridie Doyle, de dochter van de kokkin van het landgoed en Mable Deverill, Kitty s flamboyante Engelse nichtje. Ondanks hun onderlinge verschillen is de band die groeit tijdens hun ­kindertijd in de idyllische omgeving van kasteel Deverill ­onbreekbaar.Maar hun sprookjesachtige jeugd komt in gevaar door de ­dreigende onafhankelijkheidsoorlog die Ierland steeds meer in zijn greep krijgt. De drie vriendinnen worden wreed uit elkaar gehaald door een diepgaand verraad en ze worden als blaadjes op de wind verschillende kanten op gevoerd. Maar één ding zal hen altijd binden: hun verlangen naar kasteel Deverill en alle herinneringen die binnen die majestueuze muren zijn ­opgeslagen.De vrouwen van kasteel Deverill is het eerste deel in de ­Deverill-saga die start in 1900 en die de levens van de familie Deverill zal ­volgen.

Literatuur & Romans , Feelgood , Romantiek
03 april 2015
18 mei 2020

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Carola

Helma Koot Hebban Recensent

Veelbelovend begin van nieuwe trilogie

door: Helma Koot 1 like

De nieuwe Santa Montefiore is, hoe kan het bijna anders, wederom een heerlijk boek om in weg te duiken, de boel de boel te laten en alles om je heen te vergeten. Met De vrouwen van kasteel Deverill leverde ze het eerste deel af van de trilogie die de levens van de familie Deverill zal volgen.

Het...

Reacties op: De vrouwen van kasteel Deverill