De weldoener

Rank 5621 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

In het Stadsziekenhuis te Zutphen sterven na kleine ingrepen vier patiënten. De Inspectie voor de Volksgezondheid wijt de sterfgevallen aan complicaties en sluit de dossiers. Er bestaan echter twijfels en neuroloog en misdaadonderzoeker Koch wordt gevraagd een onderzoek in te stellen. Hij stuit op een dubieuze connectie met een Belgisch consortium dat noodlijdende ziekenhuizen opkoopt. Patiënten beginnen het ziekenhuis te mijden, waardoor het afstevent op een faillissement. Maar dan verschijnt een weldoener ten tonele die bereid is het ziekenhuis financieel te redden. De weldoener is de kasteelheer van het nabijgelegen kasteel Hackfort. Zijn adellijke echtgenote is een nazaat van de vroegere kasteeleigenaren. Al gauw blijkt echter dat de weldoener kampt met grote financiële en persoonlijke problemen. Als er een aanslag wordt gepleegd op de dochter van de directeur van het ziekenhuis, vermoedt Koch dat er een verband is met de operatiedoden. Als er ook nog een moord wordt gepleegd, is het duidelijk dat er duistere krachten in het spel zijn. Peter J.L.M. Bernink (1944) werd geboren in Enschede. Na zijn studie geneeskunde in Amsterdam vertrok hij naar Groningen om te promoveren en cardioloog te worden. Met groot genoegen was hij vervolgens werkzaam in het Martiniziekenhuis te Groningen. In 2014 verscheen zijn eerste thriller Geen weg terug. Na Valse Hoop (2015), Kwade Vrienden (2016), Het Icoon (2017), Gifgas (2018) en Zoutzuur (2019) is De Weldoener zijn zevende thriller.

Detective
Palmslag