De wereld van de misdaad

Amsterdam geldt als de hoofdstad van de Nederlandse misdaad. In Mokum wonen en werken de Grote Jongens.
Autochtonen uit de Jordaan en West, maar ook allochtonen uit alle windrichtingen. De reputatie van Rotterdam en Den Haag is eveneens geducht, maar ook buiten de Randstad tiert de misdaad welig. Drugs, vrouwenhandel, wapens: de georganiseerde criminaliteit heeft zich overal diep ingevreten. Neem Arnhem, Enschede of Eindhoven – elke stad heeft zijn eigen milieu en zijn eigen godfather(s). Wat gebeurt daar en wie zijn er de bazen?

De wereld van de misdaad beperkt zich niet tot de grote stad. In de zomer waaien criminelen graag uit op het strand van Zandvoort. Een voormalig vissersdorp als Urk heeft zijn eigen problemen. En hoe staat het met de misdaad in een rustiek provinciestadje als Harlingen? Waar zijn beruchte motorbendes actief? Hoe lopen de lijnen in de nationale misdaad? In Standplaats: Nederland nemen lokaal en landelijk bekende misdaadverslaggevers de lezer op sleeptouw door hun eigen stad of dorp. Zo ontstaat een volledig beeld van de donkere kant van ons land. Niets is wat het lijkt. Crimineel Nederland onder het vergrootglas in deze gevaarlijk goede misdaadgids.

Is De wereld van de misdaad het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De wereld van de misdaad