De wezenlozen

De wezenlozen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Negentien jaar geleden heeft classicus Siegfried van Oort een besluit genomen dat het leven van Gone, een van zijn dochters, voor altijd zou veranderen: hij ontzegde haar de taal. Nu is hij stervende en heeft hij spijt. Want wat moet zijn dochter, die alleen met hém communiceert, als hij er niet meer is?

Dan duikt zijn broer George op, Siegfrieds tegenpool en aartsvijand, een oppervlakkige, moddervette ster uit een realityshow. Uitgerekend hem lijkt de eenkennige Gone te vertrouwen, maar haar verblijf in zijn villa wordt een ramp: Gone weigert te eten. De ontwikkelingen die volgen brengen het meisje buiten ieders bereik.

Maar wat heeft deze familie hier gebracht, op het punt van uiteenvallen? Wie probeert hier wie te redden? En waarom zijn alle reddingspogingen toch zo halfslachtig?

De wezenlozen is een sublieme, meeslepende roman over roem en verval, koestering en jaloezie, Griekse tragedie en reality-tv.

Querido
05 oktober 2021