De windvangers

De windvangers

Rank 6992 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Adam Kamphuis is onaangenaam verrast als zijn buurman windturbines op zijn land wil plaatsen. Hij stelt alles in het werk om het plan van de steenrijke ondernemer te dwarsbomen. Ondertussen komt hij in conflict met zijn vrouw die voor windenergie is. Zij is in de running om burgemeester te worden. De partijleider lijkt haar te steunen, maar een ambitieuze wethouder werpt zich ook op als kandidaat.
Kamphuis vecht op meerdere fronten. Hij strijdt tegen windmolens en wil opportunistische bestuurders ontmaskeren. De tegenstelling tussen het eigenbelang en de publieke zaak wordt in deze vlot geschreven roman op luchtige wijze ontvouwd. De ontknoping is even spannend als verrassend. De windvangers is een eigentijdse zedenschets waarin de personages worden verblind door hun hunkering naar seks, geld en macht.

Over de auteur:
Mannus van der Laan studeerde sociologie en communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Hij werkt als journalist bij Dagblad van het Noorden.
Uitgeverij Nobelman
04 juni 2020