De zaak aan Highway 62

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0

Een familiesaga, whodunnit en liefdesgeschiedenis in één, die op subtiele wijze de problemen van de westerse maatschappij blootlegt.
Finalist National Book Award, Kirkus Prize en Aspen Literary Award. LA Times bestseller en beste boek van het jaar volgens onder meer TIME, Washington Post, The Guardian, Kirkus Reviews
Driss Gerraouia en zijn vrouw zijn in de jaren tachtig van Casablanca naar Californië geëmigreerd om daar een beter leven op te bouwen. Wanneer Driss op een late lenteavond een donkere kruising oversteekt in zijn woonplaats, een klein stadje in de Mojavewoestijn, wordt hij geschept door een voorbijrazende auto. Het lijkt een bewuste hit & run. Driss' volwassen dochter Nora keert terug naar haar familie om die bij te staan. Ze raakt betrokken bij het politieonderzoek en wordt geconfronteerd met geheimen binnen het gezin en met de hypocrisie van de gemeenschap. De zaak aan Highway 62 is een actuele, provocerende en aangrijpende roman over de immigrant als 'de ander'.

Nieuw Amsterdam
24 augustus 2021