De zomer van mijn leven

Een jonge vrouw neemt onder de zware omstandigheden van de Tweede Wereldoorlog een beslissing die haar hele verdere leven zal beïnvloeden
Ella voelt haar einde naderen en kijkt terug op een leven dat veel vreugde, verdriet en ingrijpende keuzes heeft gekend. Ze vraagt haar kleindochter Kendra of ze haar levensverhaal wil opschrijven.
In 1938 verandert het leven van de dan zeventienjarige Ella volledig als ze een zomer lang verblijft op het prachtige Franse eiland Île de Ré. Daar ontmoet ze de charismatische, creatieve Christophe. Ze raken onafscheidelijk. Voor het eerst in haar leven voelt Ella zich echt vrij, maar haar vrijheid is van korte duur: de Tweede Wereldoorlog staat op het punt uit te breken en Ella wordt teruggeroepen naar Schotland, waar ze zich aanmeldt bij het verzet. De oorlog wordt steeds grimmiger en Ella raakt onherroepelijk steeds verder verwijderd van de zorgeloze dagen op het Île de Ré. Ze wordt gedwongen een beslissing te nemen die haar leven drastisch zal veranderen.
Ella en Kendra groeien steeds verder naar elkaar toe. De gesprekken met haar grootmoeder geven Kendra, die worstelt met een moeilijke periode in haar leven, een rust en inzicht die ze anders misschien nooit zou hebben gevonden. En beide vrouwen realiseren zich dat het niet erg is als je fouten en -vergissingen maakt, dat maakt het leven uniek, bijzonder en de moeite waard.
Lezers over Fiona Valpy

‘Dit boek neemt je mee naar een andere plaats en tijd, en elk personage komt kleurrijk tot leven. Dit blijft je nog heel lang bij!’ ***** Goodreads
‘Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst huilde bij een boek… Ik móést gewoon doorlezen.’ ***** Amazon
‘Dit is echt een geweldig goed boek, hier zouden we zes sterren voor moeten invoeren!’ ***** Amazon

Is De zomer van mijn leven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De zomer van mijn leven