De zonden van onze vaders

De zonden van onze vaders

Rank 1293 Gelezen 246 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 271 Favoriet 2 Recensies 4
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 5 Spots 8   Topics 0
De zonden van onze vaders is het zesde en afsluitende deel van de Rebecka Martinssonserie van bestsellerauteur Åsa Larsson. Van de serie werden in Zweden meer dan een miljoen exemplaren over de toonbank gegaan! De vertaalrechten zijn aan zesentwintig landen verkocht en de serie is nu ook te zien op Netflix.
Forensisch patholoog Lars Pohjanen heeft nog maar kort te leven wanneer hij openbaar aanklager Rebecka Martinsson vraagt een verjaarde moordzaak te onderzoeken. In 1962 verdween de vader van de Zweedse bokskampioen Börje Ström spoorloos. Nu is zijn lichaam eindelijk gevonden, in de vriezer van een overleden alcoholist. Met een schotwond in zijn nek. Maar Rebecka Martinsson heeft al genoeg aan haar hoofd. Ze is weer single nadat Krister Eriksson haar heeft verlaten omdat ze vreemdgegaan was met een oude liefde. Op haar werk is ze woest, omdat haar baas tijdens zijn sabbatical haar aartsvijand Carl von Post de leiding over het team heeft gegeven. Bovendien heeft ze een slepende ruzie met haar collega en vriendin Anna-Maria Mella. Rebecka zit dus niet te wachten op een verjaarde zaak. Maar hoe kan ze nee zeggen tegen iemands laatste wens?

Literaire thriller
Rebecka Martinsson (6)
Ambo|Anthos
11 januari 2022
28 februari 2022

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Gea Kuipers

Reacties op: De zonden van onze vaders