Dertigers

Dertigers

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Pieter is het evenbeeld van zijn tweelingbroer Robin, maar hun karakters kunnen niet meer
verschillen. Robin durft zich voluit in nieuwe avonturen te storten, terwijl Pieter eerder een
dromer is. Wanneer de broers op kot gaan in Antwerpen is het Robin die zijn broer meesleurt,
tegen de wil van hun ouders in.

Op kot leren ze nieuwe vrienden kennen met wie ze al snel lief en leed delen: Tinne, Bart, Nora,
Alex en Saartje. Tinne is een felle madam die er niet voor terugdeinst om rechtuit haar gedacht
te zeggen. Bart houdt van feesten en plezier, maar als zijn vrienden hem nodig hebben,
staat hij klaar. De schuchtere Nora durft soms onverwacht kordate beslissingen te nemen. Bij
Alex kan Pieter terecht wanneer hij weer eens verstrikt zit in zijn eigen gedachten. En dan is er
Saartje, voor wie Pieter eerst wat schrik heeft, maar die hem altijd aanmoedigt om uit zijn
schulp te kruipen en voor zichzelf op te komen.

De banden tussen de vrienden worden almaar hechter. Maar de relatie tussen de tweelingbroers barst wanneer Pieter voelt dat Robin zijn zinnen zet op het meisje op wie hijzelf verliefd is.

Dit boek vertelt het verhaal van Pieter Leirs als student, vijftien jaar voor de televisiereeks
Dertigers begint.
Feelgood , Literatuur & Romans
Houtekiet
17 september 2019
9789089247780 , 9789089247797 , 9789089248022 , 9789089248039

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 14,99

Lezersrecensies (1)

Wat vooraf ging...

door: FrederikD85 1 like
Het verhaal van Pieter, is een aanvulling op de serie 'Dertigers'. Het boek geeft ons in inkijk in de leefwereld van de broers Robin en Pieter. Beiden willen graag op kot gaan, maar weten niet goed hoe ze hun ouders hiervan kunnen overtuigen. Uiteindelijk lukt het hen en zo maken we ook kennis met...