Dicht bij jou

AD:

Dicht bij jou

Gelezen 179 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 221 Favoriet 6 Recensies 5
Literatuur & Romans Lijsten 3 Spots 6   Topics 0

Eerder verschenen als Walvisbaai (2007)

'Dicht bij jou' van Jojo Moyes is, net als haar boeken 'Voor jou' (Me Before You) (verfilmd met oa Emilia Clark)en 'Leven na jou' (After You) een prachtige roman.

Projectontwikkelaar Mike Dormer vertrekt vanuit Londen om in Silver Bay, Australië, een kustresort te bouwen. Maar de bewoners van het excentrieke Silver Bay Hotel weten al snel Mikes gehaaide ideeën te temperen. Door de intrigerende Liza McCullen, haar tienjarige dochtertje Hannah en haar legendarische tante Kathleen, die lang geleden de grootste haai ooit in Silver Bay heeft gevangen, begint Mike te twijfelen aan zijn motieven. Wanneer duidelijk wordt dat het bouwproject een negatieve invloed heeft op de walvissen, is het onvermijdelijk dat de tegengestelde belangen van Liza en Mike botsen, met heftige gevolgen voor iedereen.

Dicht bij jou verscheen in Engeland onder de titel Silver Bay.

Milly Clifford
De Fontein Romans & Spanning
30 mei 2018
08 maart 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Walvissenliefde

door: Janneke Elderbroek

Jojo Moyes (1969) is ongekend populair sinds het verschijnen van Voor jou in 2013. Dit boek werd een bestseller en zette de schrijfster internationaal op de kaart. De verfilming zorgde voor nog meer succes. Echter, voor het verschijnen van Voor jou schreef Moyes al meerdere boeken en daar is Dicht...

Reacties op: Dicht bij jou