Dichters hebben vele moeders

Dichters over dichters: zo zou men een hele reeks Griekse epigrammen kunnen omschrijven. Ze zijn te vinden in een paar honderd epigrammen uit de Anthologia Graeca, een wondere bloemlezing van meer dan vierduizend puntdichten verspreid over meer dan duizend jaar. De literair-historische draad die door de epigrammen loopt, informeert ons niet alleen over de receptie van Griekse dichters, maar ook over Apollo en de Muzen, over de bezigheid en de materiële kanten van het dichtersleven, over minder bekende dichteressen in de schaduw van Sapfo, enz. Bovendien zijn al deze puntdichten wat elk epigram wil zijn: korte, snedige gedichtjes die in een beeldende taal en met een precieuze woordkeuze de lezer laten genieten van hun poëtische kracht. Dichters hebben vele moeders wil verrassen met een tweetalige anthologie uit een aloude Griekse bloemlezing en een grote tuil aanreiken met kleine literaire bloemen, die een onverwacht licht werpen op de Griekse literatuur van Homeros tot Palladas.

Is Dichters hebben vele moeders het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dichters hebben vele moeders