Dierenrijk

Dierenrijk

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
Wist je dat er nog heel veel onontdekte diersoorten zijn! Dat komt omdat ze alleen in het rijk der taal bestaan. Weleens van de eetbaars gehoord of de liniaal? Rinske Kegel en Wouter Gresnigt vinden dat deze dieren recht hebben op hun eigen encyclopedie met een heldere beschrijving en illustratie. Houd je van taal? Dan wil je vast en zeker weten waarom de paracetamol altijd hoofdpijn heeft, de knijpkat van babybilletjes houdt en de dichterbij van Herman Gorters Mei!

'Dierenrijk' bevat vijf boekjes met elk elf ‘taaldieren’, die verzameld zijn in een bijzondere verzamelbox: het spaarvarken. Elk boekje heeft een geldwolf op het omslag.

Rinske Kegel
Dit zoogdier, vallend onder de soort mens, werd geboren in de noordelijkste streken van ons land en is van het vrouwelijke geslacht. Ze belandde na vele omzwervingen aan de oevers van de rivier de Waal. Van jongs af aan was ze meer geïnteresseerd in acteren, schrijven en tekenen dan in het vergaren van voedsel en het onderhouden van haar leefomgeving. En niet zonder succes; ze won er prijzen en publicaties mee. Met haar jachtinstinct is niets mis, voor haar poëzie heeft ze inmiddels een landelijke uitgever aan de haak geslagen.

Wouter Gresnigt
Deze diersoort, met als Latijnse naam Homo sapiens, leeft op de zuidelijke gronden van de rivier de Maas en valt onder het mannelijke geslacht. Geschriften met illustraties uit vervlogen tijden herschept hij tot nieuwe plaatjes. Zijn vingers zijn vanwege dit creatieve werk vergroeid tot pennen en scharen. Zijn nomadische aard heeft hem met zijn werk op verschillende festivals doen belanden. Zijn oerdrift heeft geleid tot verschillende uitgaves in boeken en zelfs op muren.
Kind & Jeugd
Palmslag
08 oktober 2019

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker

Lezersrecensies (1)

Fantastische verzamelboek voor taalliefhebbers!!

door: AppeltjeEitje 4 reacties 1 like
Een heel mooi vormgegeven verzamelbox met wel 55 dieren die alleen voorkomen in de taal. Je moet er maar opkomen! Bij mij gingen in elk geval mijn gedachten meteen op hol. Wat zijn er ontzettend veel dieren die alleen in de taal voorkomen. Zoals de Dichterbij, waar het 1e deel mee begint. Met een...