Dietrich, mijn liefste

Dietrich, mijn liefste

‘Dietrich, mijn liefste’ van Amanda Barratt: het waargebeurde verhaal van de onmogelijke liefde van de bekende theoloog en verzetsheld Dietrich Bonhoeffer.

In 1942 ontmoet Dietrich Bonhoeffer haar: Maria von Wedemeyer, de kleindochter van een goede vriendin. Hij heeft haar zien opgroeien, maar nu is ze opeens veranderd in een aantrekkelijke en gevatte jonge vrouw. Wat Dietrich en Maria allebei niet verwachten, gebeurt toch: er bloeit tussen hen een hartstochtelijke liefde op. Een liefde die door de oorlog geen toekomst heeft, die een groot risico in zich draagt, maar die desondanks niet is tegen te houden. ‘Dietrich, mijn liefste’ is een meeslepend, waargebeurd liefdesverhaal, gebaseerd op gedetailleerde research.

‘Een uitzonderlijk verhaal, gebaseerd op gedegen research en prachtig verteld. Deze liefdesgeschiedenis is een verborgen schat die door Amanda weer tot leven wordt gewekt.’ – Laura Frantz, auteur van o.a. ‘Bruid in het maanlicht’

KokBoekencentrum Fictie
07 april 2020