Dingen die je alleen ziet als je er tijd voor neemt

Dingen die je alleen ziet als je er tijd voor neemt

Rank 5296 Gelezen 465 Aan het lezen 124 Wil ik lezen 432 Favoriet 22 Recensies 11
Non-fictie Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 15 Spots 7   Topics 0

Koreaanse megabestseller over spirituele wijsheid en het belang om rust te vinden in een drukke wereld van een van de invloedrijkste boeddhistische leermeesters van dit moment

Rust vinden in een drukke wereld
De Koreaanse boeddhistische monnik Sunim geeft les over verschillende levenskwesties, van liefde en vriendschap tot werk, levensdoelen en spiritualiteit. Zijn inzichten en adviezen helpen om in het moderne, drukke leven te zoeken naar rustpunten. Zo legt hij bijvoorbeeld uit hoe je mindful kunt omgaan met negatieve emoties als woede en jaloezie. Haemin Sunim laat het belang zien van sterke relaties met anderen en benadrukt dat je vergevingsgezind en mild moet zijn tegenover jezelf.

De prachtige, kleurrijke illustraties fungeren als kalmerende visuele pauzes die ons aansporen rustig aan te doen. Want als jij rustig bent, zal de wereld ook rustig worden.

De pers over De dingen die je alleen ziet als je er tijd voor neemt

‘Dit handboek voor mindfulness en kalmte, een bestseller in Korea, staat vol wijze adviezen over reflectie en hoe het rustiger aan te doen in het leven.’ Elle.com

‘Sunims woorden zijn diepgaand én herkenbaar, eenvoudig én verfijnd, en elk hoofdstuk voelt meer aan als een gesprek met een lieve, bedachtzame vriend dan als het lezen van weer een boek over mindfulness. Perfect voor lezers die op zoek zijn naar een onderbreking van hun drukke leven. Sunims filosofie roept een kalme zekerheid op, die doet denken aan Libanees-Amerikaanse dichter Kahlil Gibran.’ Publishers Weekly

‘Oude boeddhistische filosofie voor de moderne tijd. Diepgaande maar begrijpelijke wijsheden over omgaan met de dagelijkse sleur – en over in het oog houden wat er nu echt toe doet. Leg dit boek op je nachtkastje om je hoofd leeg te maken voor het slapengaan.’ Real Simple

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Spiritualiteit
Hennie Volkers
Meulenhoff Boekerij B.V.
01 juni 2017
20 januari 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Reacties op: Dingen die je alleen ziet als je er tijd voor neemt