Dor

Dor

Rank 182 Gelezen 6 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 25 Favoriet 0 Recensies 3
Young adult   Topics 0
Door de droogte is het leven is een eindeloze lijst van verboden geworden: verboden de tuin te besproeien, verboden het zwembad te vullen, verboden lang te douchen. Daar valt nog goed mee te leven blijkt als er opeens nergens meer een druppel uit de kraan komt.
De media besteden nauwelijks aandacht aan de ‘Tap-Toe’, zoals ze het verschijnsel hebben gedoopt.
Net als de rampenbestrijding hebben ze de handen vol aan een orkaanramp in een andere staat die sensationelere beelden oplevert.
Maar het anders zo rustige wijkje waar Alyssa woont verandert in een mum van tijd in een oorlogsgebied: ooit bevriende buurtbewoners komen lijnrecht tegenover elkaar te staan in hun radeloze zoektocht naar water.
Wanneer haar ouders op een dag niet terugkeren en zij en haar broertje de dood in de ogen kijken, ziet Alyssa zich gedwongen drastische beslissingen te nemen.
Kind & Jeugd , Young Adult

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,50

Lezersrecensies (3)

Ijzersterk YA verhaal

door: Nienke Pool 1 like
Vader (Neal) en zoon (Jarrod) Shusterman schreven samen een kort verhaal voor een verhalenbundel en dat smaakte meteen naar meer. Neal was al een bekende YA auteur en gaf zijn enthousiasme door aan zijn zoon. Jarrod verzon het raamwerk voor Dor. Hij keek om zich heen en maakte een verhaal over de...

Dor(stig) naar meer!

door: eerstehulpbijlezen 1 like
'Gewoon niet aan denken. Je moet er gewoon niet aan denken. Ik heb weleens gehoord dat het menselijk brein maar plaats heeft voor drie gedachten tegelijk. En als ik die drie plekken opvul, zal ik niet aan de dorst kunnen denken.' Dor gaat over de Tap-Toe. Een vrolijke naam voor een trieste...

Leuk boek, interessant en redelijk actueel gegeven.

door: DaiKen 1 like
Een redelijk actueel gegeven gezien de problemen met ons klimaat. Goede opbouw spanningsboog, leuke en consequente karakters en ontwikkeling. Shusterman is meester van de dystopische roman, en het is leuk te zien dat de samenwerking met zijn zoon vruchten afwerpt.