Dorst

‘Dit is mijn zeer persoonlijke Jezus. Ik kon het schrijven ervan niet langer uitstellen. Ik leek er lange tijd niet klaar voor, maar toen ik in de lente van 2018 bedacht dat ik al over de vijftig was, zei ik: Amélie, als je het nu niet doet, dan komt het er niet meer van. Vier maanden lang probeerde ik me in te beelden hoe het voelt om als Jezus aan het kruis te bungelen,’ aldus de auteur in De Morgen.

In haar achtentwintigste roman laat de Belgische topauteur Amélie Nothomb Jezus Christus
aan het woord. 'Dorst' is een aangrijpende en psychologische monologue intérieur van zijn laatste momenten, die Nothomb zonder enige vrees of schaamte naar haar hand zet. De kracht van fictie in al haar glorie.

Redactionele recensie

Recensies (4)

Meer recensies

Is Dorst het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dorst