Dorst

Dorst

Gelezen 35 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 22 Favoriet 1 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0
‘Dit is mijn zeer persoonlijke Jezus. Ik kon het schrijven ervan niet langer uitstellen. Ik leek er lange tijd niet klaar voor, maar toen ik in de lente van 2018 bedacht dat ik al over de vijftig was, zei ik: Amélie, als je het nu niet doet, dan komt het er niet meer van. Vier maanden lang probeerde ik me in te beelden hoe het voelt om als Jezus aan het kruis te bungelen,’ aldus de auteur in De Morgen.

In haar achtentwintigste roman laat de Belgische topauteur Amélie Nothomb Jezus Christus
aan het woord. 'Dorst' is een aangrijpende en psychologische monologue intérieur van zijn laatste momenten, die Nothomb zonder enige vrees of schaamte naar haar hand zet. De kracht van fictie in al haar glorie.

Xander Uitgevers B.V.
13 maart 2020
20 mei 2020

Een mens van vlees en bloed

door: Martin Overheul 11 reacties 1 like

Een van de literaire dromen die Amélie Nothomb, de bekendste Franstalige schrijfster uit België, koesterde, was een roman schrijven over de laatste dagen van Jezus. Dertig jaar lang speelde ze met dat idee, maar nooit kwam het er daadwerkelijk van. Niet omdat Nothomb tegen het zo beruchte ‘writer’s...

Reacties op: Dorst