Drakenschepen  3 De Furie van de draak

Drakenschepen 3 - De furie van de draak

Gelezen 18 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 17 Favoriet 1 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0

Met De Furie van de Draak nadert het epos dat begon met De Beenderen van de Draak en werd voortgezet in Het Geheim van de Draak, zijn einde. In de van magie vergeven wereld van De Drakenschepen beschikken de drakenschepen over echte draken en vechten de goden zij aan zij met hun uitverkoren helden. In deze magische wereld wankelt de macht van de oude goden onder de druk van een aanstormende generatie jonge goden. Maar er is nog hoop. Skylan Ivorson, namens de oude goden opperstamhoofd van alle Vindrasi-stammen, heeft de strijd nog niet opgegeven, ondanks alle tegenslagen. De enige mogelijkheid om de nieuwe grootmacht van jonge goden het hoofd te bieden ligt besloten in de Vijf Beenderen van de Vektia-draak, waarvan Skylan pas enkele heeft kunnen bemachtigen. Nu de nieuwe generatie goden een reusachtig en schier onoverwinnelijk leger op de been dreigt te brengen, heeft Skylan geen andere keuze dan zijn zoektocht naar de overgebleven Vektiaanse geestesbotten voort te zetten. Ook als dat betekent dat hij en zijn mannen meer risico's moeten nemen. Skylan besluit om naar het land van de ogers te trekken en daar het gestolen Vektiaanse torque te heroveren.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy