Drakentovenaar

Gelezen 41 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 43 Favoriet 2 Recensies 3
Fantasy & SF Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

In een wereld zo heet dat leven enkel diep in de bergen mogelijk is, zitten mensen en tovenaars al zevenhonderd jaar lang opgesloten in een gigantische grottenstad. In deze smeltpot groeit de jonge Var op als zoon van een rebellenleider. Zijn hele leven werkt hij toe naar één doel: de tovenaarsprinses ontvoeren uit haar kasteel en zo de koninklijke familie onder druk zetten om de Grote Muur te doen vallen en de weg naar het koele noorden te openen.
Maar Var en zijn mannen hebben niet gerekend op de Buigmoeder, een wezen dat gevoelens kan vervormen. Al snel weet niemand meer wat echt of nep is. Verzetsstrijders veranderen in gehoorzame schapen, relaties worden onder druk gezet en het duurt niet lang of Var ziet langzaamaan zijn plan in duigen vallen.

De Vlaamse An Janssens (1983) won in 2013 met haar verhaal Drakenkoningin de eerste Luitingh Fantasy & MagicTales Schrijfwedstrijd. Dit boek, Drakentovenaar, is het vervolg op dat verhaal. Naast haar werk als business analist in de IT toert An graag op de motor door vreemde landen om inspiratie op te doen voor nieuwe verhalen.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Draken-trilogie (2)
Luitingh Sijthoff Fantasy
09 oktober 2014
08 oktober 2014

Nienke Pool Auteur

Drakentovenaar, een herhaling van zetten

door: Nienke Pool 1 like

Drakentovenaar is het tweede deel van de trilogie van de Vlaamse schrijfster An Janssens en vormt het vervolg op Drakenkoningin. Omdat binnenkort het afsluitende deel Drakenvuur verschijnt, is het hoog tijd dat wij afdalen naar het snikhete Zuiden waar tovenaars, draken en Buigmoeders strijden...

Reacties op: Drakentovenaar