Dromen van Italië

Dromen van Italië

Rank 2480 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 68 Favoriet 1 Recensies 0
Feelgood   Topics 0

“Dit is je kans om je eigen huis in Zuid-Italië te kopen voor minder geld dan je voor een kop koffie betaalt. Het pittoreske bergstadje Montenello verkoopt enkele historische huizen voor slechts ÉÉN EURO per stuk. De enige voorwaarde is dat de kopers hun nieuwe huis binnen drie jaar renoveren en bereid zijn een belangrijke rol te spelen in deze kleine en vriendelijke gemeenschap.”
Als Salvio Valentini, de burgemeester van het Italiaanse dorpje Montenello, een aantal gebouwen in zijn geliefde dorp te koop aanbiedt voor één euro, gaat zijn bericht viral en wordt het gemeentehuis overspoeld door reacties.
Bijvoorbeeld van de pas gescheiden Mimi, die dit als dé kans ziet om na haar scheiding een eigen leven op te bouwen. Van de Australische Edward en Gino, die met pensioen zijn en ‘een project’ zoeken. Van Elise, die al jaren probeert samen met haar vriend een huis te kopen maar die in Londen geen schijn van kans maakt op een betaalbare woning. Van anderen die een afgelegen paradijsje zoeken, een bedrijf willen beginnen, aan een saai leven of een ongelukkige relatie willen ontsnappen.
Het is aan Salvio en zijn assistent Augusto om uit deze reacties die mensen te vinden die passen bij hun droom van hoe hun dorpje weer tot leven gebracht kan worden, en om deze droom waar te maken.
Nicky Pellegrino heeft al vele heerlijke romans op haar naam staan die zich (deels) afspelen in Italië. Laat je meevoeren naar haar Italiaanse zomers en geniet!

Feelgood
De Fontein Romans & Spanning