Droomtijd

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Fantasy & SF   Topics 0
In de levensbeschouwing van de aboriginals - de oorspronkelijke bewoners van Australiƫ - zijn het land, de mensen, de dieren en de planten allemaal onderdeel van een hecht systeem dat werd en nog steeds wordt geschapen door de mytische voorouserwezens uit de Droomtijd. Het begrip Droomtijd is eigenlijk een westerse constructie, die door de aboriginals werd overgenomen om de voor westerse begrippen ingewikkelde tijds - en plaatsverhoudingen uit te leggen. Enerzijds is de Droomtijd de scheppingstijd, die in een ver verleden ligt, toen de mythische voorouderwezens door het nog lege land trokken en op hun tocht de wereld schiepen zoals de mensendie nu kennen. Anderzijds bestaat de Droomtijd nog steeds eb doen de voorouderwezens zich nog altijd gelden, aangezien zij ter plekke nog aanwezig zijn in versteende vorm of in de vorm van dieren, bomen, planten of hemellichamen. Deze bundel bevat een groot aantal prachtige vertellingen uit deze uiterst fascinerende tijd-zonder-einde, waarin ons duidelijk wordt gemaakt dat de mens aan de aarde toebehoort in plaats van andersom. +

Fantasy & SF
Elmar, Uitgeverij