Dunya

Dunya

Gelezen 24 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 2
Literatuur & Romans Top25's 3   Topics 0
Het Turkse platteland, rond 1930. Simon en Otto, twee Hollanders, zijn na de Eerste Wereldoorlog tewerkgesteld bij de bouw van het eerste Turkse luchtschip. Zij hebben een dochter, Julia, die niet beter weet dan dat Simon haar vader is en haar moeder een jonggestorven Turkse. De rijke en mondaine Dà nya Suman, betrapt op diefstal, wordt gedwongen de Hollanders te verzorgen. Op een dag hoort zij hoe Simon in werkelijkheid aan het kind is gekomen. Alles is gebaseerd op één grote leugen, beseft ze. Maar haar band met Julia is dan al zo sterk dat zij de leugen in stand houdt - en haar kans op eerherstel opoffert.
Querido
27 augustus 2009
9789021435084 , 9789021433172 , 9789021442044 , 9789021435978

Lezersrecensies (2)

Apart maar boeiend

door: jolie 1 like
Een apart verhaal... Dünya een lichtvoetige vrouw en twee mannen met een "gestolen" kind. Het verhaal boeide me en kan me goed voorstellen en er in deze tijd ook vrouwen waren die het niet zo nauw namen met de wetten en regels.
ebook

Geloofwaardigheid?

door: Bediakas 4 reacties 1 like
Alles wat met Turkije te maken heeft lees ik met heel veel liefde. Dit verhaal trok mijn aandacht omdat het om een tijdperk lang voor mijn geboorte gaat en omdat hier Nederlanders in Turkije wonen. Een voor mij interessante combinatie. Het was zeker spannend en goed te volgen en de historische...
ebook