Een delicaat moment

Gelezen 44 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 19 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0
Niccolò Ammaniti (1966) is een van de grote sterren van de hedendaagse Italiaanse literatuur. Van zijn bestseller Ik haal je op, ik neem je mee zijn alleen al in Nederland 300.000 exemplaren verkocht. Ik ben niet bang (160.000 exemplaren verkocht in Nederland) won de prestigieuze Premio Viareggio 2001 en Zo God het wil werd bekroond met de Premio Strega 2007. Ammaniti schreef tevens de hilarische romans Kieuwen, Het laatste oudejaar van de mensheid, Laat het feest beginnen! en het kleine juweeltje Jij bent mijn schat. Voorjaar 2013 draait Jij en ik in de Nederlandse bioscopen, verfilmd door Bernardo Bertolucci. Ammaniti's werk is vertaald in zevenendertig landen.

Een delicaat moment biedt een staalkaart van het literaire kunnen van het Italiaanse fenomeen Niccolò Ammaniti. Het staat vol met prachtige verhalen over liefde, bedrog en de dood, in de typische Ammaniti-stijl, waarbij de hoofdpersoon vaak lijdt aan een milde vorm van overmoed.

Voor de liefhebbers van zowel het klassieke als het meer absurdistische werk van Ammaniti!

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Vertaalde verhalenbundels