Een huis in Toscane

Gelezen 95 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 18 Favoriet 4 Recensies 5
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 1   Topics 0

Als de Amerikaanse Frances Mayes een verlaten villa koopt op het platteland van Toscane treft ze verbleekte frescos aan onder het stucwerk in haar eetkamer, een wijngaard die is overgroeid door braamstruiken, en een verdwaalde schorpioen onder haar kussen. Op de markten van de stadjes in de naburige heuvels gaat Mayes op zoek naar de nuances van het Italiaanse landschap, de geschiedenis en de keuken. Vanuit haar moestuin bereidt zij heerlijke recepten die in dit boek zijn verzameld. Wat Peter Mayle deed voor de Provence doet Mayes in Een huis in Toscane _ ze schrijft met geestdrift en passie over de genoegens van een ander land. Een huis in Toscane is een wereldwijde bestseller, een must voor iedereen die van Italië houdt. Het boek is verfilmd als Under the Tuscan Sun met Diane Lane in de hoofdrol. Frances Mayes schrijft over koken en reizen voor The New York Times en Food and Wine. Zij woont afwisselend in San Francisco en in Cortona, Italië. Het is geen reisverhaal, geen kookboek, geen antropologische studie, geen autobiografie, geen geschiedenisboek, geen groengids en geen handleiding voor succesvol verbouwen. Het is dat allemaal tezamen. standaard der letteren Haar warme gevoelens voor Toscane weet Frances trefzeker te formuleren. de volkskrant Dit prachtig geschreven boek over wonen in Italië, de liefde voor een huis en allerlei culinaire genoegens is ideaal om cadeau te geven. Maar lees het eerst zelf _ het is fantastisch. usa today

Pockets literaire fictie
Colibri