Een mekka voor veinzers

Zestien grotendeels niet eerder vertaalde verhalen en reisreportages van Ernest Hemingway, aangevuld met essays en teksten van Michael Palin, Lévi Weemoedt, Hans Bouman e.a. Hardcover, in een beperkte uitgave verschenen ter gelegenheid van het festival Literaire Meesters 2015.

'Een mekka voor veinzers' bevat zestien verhalen,columns en artikelen die Hemingway schreef voor de krant de Toronto Star. Hij was toen net in de twintig maar de teksten laten desondanks al een stilistisch zeer begaafde schrijver zien. Zijn kenmerkende toon en talent voor gevatte dialogen zitten onmiskenbaar ook al in deze vroege teksten. We lezen Hemingways hilarische aanbevelingen voor de kamperende man, zijn reisverslagen over het Europa van na de Eerste Wereldoorlog en zijn haat-liefde verhouding met de stad waar hij een deel van zijn leven zou doorbrengen: Parijs. Daarnaast bevat het boek diverse essays over Hemingways leven en werk. Hans Bouman volgt de indrukwekkende reeks littekens op Hemingway's lichaam, Hans Schoots ging op bezoek bij Hemingways derde vrouw Martha Gellhorn,Joris Smeets onderzocht hoe Hemingway een idool werd, Ton de Kok zocht naar God in Old man and the sea, we zien Hemingway opduiken in verhalen van Alex Boogers en Lévi Weemoedt en Michael Palin gaat op reis naar het Italiaanse dorp waar Hemingway tijdens de Grote Oorlog was gelegerd.

Is Een mekka voor veinzers het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een mekka voor veinzers