Een nacht om te horzelen

Een nacht om te horzelen

De wereld van Lizette van Geene in tien verhalen. Broeierige vertellingen over geboorte, liefde en de dood, waarin de lezer niet alleen ziet wat iedereen ziet, maar vooral wat meestal verborgen blijft. Een vrouw die mannen verzamelt om haar gewicht op peil te houden, drie zwangere vrouwen in een Amsterdams herenhuis en een familievakantie in een oude boerderij in Zeeland, waar de verhuurder gekleed in een slipje kuilen graaft. De bundel omvat eerder gepubliceerde verhalen, waaronder verhalen die genomineerd of bekroond werden in literaire schrijfwedstrijden.

Over ‘Aalscholver’, "Wat bijzonder is aan Aalscholver, is de kwaliteit van de scènes, waarin een ik-figuur en de tobberige Nathalie tegenover elkaar worden gezet. Die scènes en die dialogen zijn niet best aardig, die zijn zeer goed en ze getuigen dus van een sterk talent." Hans ter Mors, Bureau Script Noordwijk.

Over ‘Een nacht om te horzelen', "Een in alledaagse taal geschreven, met de meest eenvoudige middelen knap gecomponeerd, spannend en beeldenrijk dagboek van een horrorvakantie." Juryrapport Helmondse Literatuurprijs, met erelid van de jury Renate Dorrestein.
Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels