Een onafwendbaar einde

VN:

Een onafwendbaar einde

Gelezen 177 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 67 Favoriet 7 Recensies 15
Thrillers & Spanning Lijsten 4   Topics 0

?Joel Campbell was elf jaar oud toen hij met een busrit op het hellende pad naar moord terechtkwam.?
Dit is de angstaan jagende openingszin van de nieuwe thriller van Elizabeth George. Een beklemmend verhaal over kinderen die door hun milieu en familieomstandigheden van hun toekomst beroofd dreigen te worden. Toby is zeven, Joel elf en Ness vijftien wanneer hun grootmoeder hen dumpt op de stoep van hun tante Kendra. Kendra Osborne, een mooie vrouw van veertig, heeft weinig omkijken naar de schuchtere Joel en de geestelijk gehandicapte Toby. Joel is op school een vaak gepeste eenling, die zich plichtsgetrouw over zijn broertje ontfermt. Hun zusje Ness daarentegen, daalt steeds verder af in een wereld van junks, dealers en geweld. Als Joel en Toby op een dag in elkaar worden geslagen, zoekt Joel bescherming bij een ex-vriendje van Ness. Maar deze crimineel vraagt daar wel iets voor terug en Joel slaat daarmee een pad in dat regelrecht naar een desastreuze ontknoping leidt.

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
What Came Before He Shot Her
Thomas Lynley & Barbara Havers (14)
Gert-Jan Kramer Marga Blankestijn
A.W. Bruna Uitgevers
13 oktober 2006
10 juli 2010

Kees de Bree Hebban Recensent

Probleemjongeren in rauw realistische roman

door: Kees de Bree 1 like
Het zijn voornamelijk vrouwen die van de vuistdikke psychologische thrillers van de Amerikaanse Elizabeth George genieten, maar dan wel tientallen miljoenen vrouwen over de hele wereld. Ze veroverde wereld met juweeltjes als Totdat de dood ons scheidt, Zand over Elena en In volmaakte stilte. Stuk...

Reacties op: Een onafwendbaar einde