Een paar maanden van mijn leven

‘Voor het eerst in mijn leven voelde ik me letterlijk behandeld als het onderwerp van een natuurfilm; ik kan dat moment moeilijk vergeten.’ Michel Houellebecq kreeg het begin 2023 zwaar te verduren. Eerst werd hij aangeklaagd op basis van uitspraken over de islam in een lang gesprek met Michel Onfray (in het populistische tijdschrift Front populaire), vervolgens kondigde het Nederlandse videokunstenaarscollectief KIRAC aan een film in het publieke circuit te vertonen met daarin pornografische beelden van de schrijver. Gedreven door woede en schaamte schreef Michel Houellebecq een pamflet als persoonlijk verweer, in de vorm van een pijnlijk verslag van wat hem is overkomen.

Recensies (1)

Is Een paar maanden van mijn leven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een paar maanden van mijn leven