Een reis om de wereld in 80 vogels

Dit rijkgeïllustreerde boek beschrijft 80 fascinerende vogels van over de hele wereld. Van de ijverige republikeinwever uit Namibië, die gigantische nestkolonies bouwt in de woestijn, tot de volhardende streepkopgans uit Centraal-Azië, een van de hoogst vliegende migrantenvogels die de Himalaya tweemaal per jaar oversteekt.

Vele vogels hebben een belangrijke rol in folklore en mythes en sommige zijn zelfs verheven tot nationale symbolen. Door andere vogels te bestuderen kwamen wetenschappers tot belangrijke nieuwe inzichten en zo kwamen vernieuwende projecten ter bescherming van natuur, dier en mens tot stand. Elke vogel op aarde vertelt een belangrijk verhaal, en elke vogel werpt nieuw licht op onze relatie met de natuurlijke wereld. Een reis om de wereld in 80 vogels is een unieke verkenning van de hoogvliegers van het dierenrijk.

Wetenschappelijk studies van andere vogels leidden tot nieuwe inzichten en vernieuwende projecten ter bescherming van natuur, dier en mens.

Eerder verschenen in deze serie: Een reis om de wereld in 80 bomen (Jonathan Drori, 978 90 245 8519 9), Een reis om de wereld in 80 planten (Jonathan Drori, 978 90 245 9178 7).

Recensies (3)

Meer recensies

Is Een reis om de wereld in 80 vogels het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een reis om de wereld in 80 vogels