Een van ons

Rank 510 Gelezen 95 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 137 Favoriet 3 Recensies 27
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 3 Spots 8   Topics 0   Leesclub

Schrijfster Katrien Achenbach geeft schrijfworkshops in de gevangenis. Ze heeft het gevoel dat ze er ‘thuiskomt’ en vriendschap en begrip vindt. De levenslang gestrafte Luc S. intrigeert haar. Hij neemt niet deel aan de workshop, maar als verzet tegen zijn uitzichtloze bestaan schrijft hij in het geheim meedogenloos eerlijk over zijn leven, zijn medegedetineerden én over Katrien.
Als Katrien op een dag een jonge getalenteerde gevangene ontmoedigt verder te gaan met zijn boek over zijn leven, komen de verhoudingen op scherp te staan en kantelt ieders kijk op de ander en zichzelf.

De Geus
11 februari 2020
11 februari 2020

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Levenslang in literatuur

door: Anne Oerlemans 3 likes

Christine Otten (1961) debuteerde in 1995, maar brak in 2004 door met de grote roman De laatste dichters, die werd genomineerd voor de Libris Literatuur Prijs. Otten werkte als journalist voor onder andere De Groene Amsterdammer en Vrij Nederland en is de bedenker en auteur van de ‘Gevangenis...

Reacties op: Een van ons