Een wandeling door historisch Den Haag

Een wandeling door historisch Den Haag

Ga mee terug in de tijd, op een wandeling met gidsen die in de ‘gouden eeuw’ door Den Haag liepen. De kleurrijke verhalen van deze buitenlandse ooggetuigen, vaak grappig of sarcastisch, vertellen ons over de geschiedenis van plekken en gebouwen die er nog steeds zijn. De vele historische illustraties en kaarten tonen de straten, gebouwen en mensen in die tijd. Bezoek onderweg ook (virtueel) de vele musea.
Den Haag was – en is – een van de belangrijkste internationale steden van Europa. Deze wandeling gaat langs historische plekken in de tijd van de Republiek. Met verhalen en anekdotes over de stad en de mensen die er leefden. Waar politici als Van Oldenbarnevelt en De Witt werden vermoord, waar Van Gogh, de kleine Mozart en de oude Karl Marx logeerden en wandelden, en waar mensen bijeen kwamen in verborgen kerken. Maar ook over de wonderlijke lotgevallen van het schilderij De stier van Paulus Potter.
Naast het historische centrum zijn er wandelingen naar het nabijgelegen Scheveningen en het strand, in het oude centrum van Voorburg en door het historische bos en de parken van Den Haag.
Een leuke manier voor bezoekers en oude en nieuwe Hagenezen om de geschiedenis van de stad te leren kennen.

Geschiedenis & Politiek
Vaderlandse geschiedenis