Elke ochtend de zee

Elke ochtend de zee

Rank 3630 Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 24 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Spots 1 Top25's 1   Topics 0
Dertig jaar lang was Sonja manager van een hotel aan de Bodensee. Lange tijd liepen de zaken goed, haar man Bruno kreeg zelfs een ster als kok. Maar dan sterft Bruno. Dreef de faillietverklaring hem tot zelfmoord? Bruno's broer Arno is bereid om alles over te nemen, inclusief de berg schulden, op voorwaarde dat Sonja verdwijnt. En dat doet ze. Nu staat ze aan de rand van de kliffen bij Abydyr, een afgelegen Wesh dorp. Het regent elke dag in Wales, maar de zee, die is prachtig. Kijkend naar beneden rest haar enkel nog de vraag wanneer ze zal springen.

Elke ochtend de zee vertelt het verhaal van een vrouw die niet aan het ongeluk lijkt te kunnen ontsnappen. Maar zelfs in ongeluk schuilt loutering, zo blijkt uit Karl-Henz Otts briljante roman.
Borgerhoff & Lamberigts
31 mei 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 15,99

Lezersrecensies (1)

poëtische reflectie op het leven

door: Marcia 1 like

Elke ochtend de zee is een prachtig melancholisch verhaal over de 62-jarige Sonja. Dertig jaar was ze manager van een prestigieus hotel aan de Bodensee. Na het overlijden van haar man - zelfmoord, misschien wel als gevolg van de faillietverklaring - moet ze op zoek naar een nieuw levensdoel. Ze...