Hulst-titus broederland-rgb

Humo:

En ik herinner me Titus Broederland

Gelezen 227 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 233 Favoriet 31 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 7 Newsroom 7 Lijsten 6 Spots 15   Topics 0

De tweelingbroers Broederland wonen in een afgelegen bos, waar ze zich bezighouden met verboden boeken en hun gitaar. Tot een catastrofe hen van huis verjaagt. Ze trekken een vijandige wereld in waar alles draait om religie en de winning van grondstoffen. Maar waarin schuilt het grootste gevaar? In de opengebarsten aarde, in andere mensen of in henzelf?

Auke Hulst toont zich andermaal een meester in het oprekken van literaire grenzen en dringt hij diep door in de belevingswereld van jonge mensen die buiten de samenleving staan.

Over Slaap zacht, Johnny Idaho schreef de pers onder andere: 'Dit is topschrijven.' - De Groene Amsterdammer en 'Meesterlijk.' - NRC Handelsblad

Ambo|Anthos
09 oktober 2016
29 augustus 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Dwalen door het moeras van herinneringen

door: Geertje Otten 1 reactie 8 likes

Duivelsgebroed zijn ze: de beide jongens Broederland. Ze hadden direct bij hun geboorte gedood moeten worden, zoals het hoort, in plaats van ze te verbergen en voort te laten leven binnen, maar veel meer buiten, een hun vijandige samenleving. Vader Broederland beslist anders en zo groeien Titus en...

Reacties op: En ik herinner me Titus Broederland