Endymion omnibus

Endymion & De opkomst van Endymion

Gelezen 19 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 3 Recensies 1
Fantasy & SF Spots 1 Top25's 1   Topics 0

De Tijdtombes op Hyperion zijn weer actief geworden en het complete leger van de almachtige Kerk staat klaar om het meisje Aenea te grijpen als ze tevoorschijn komt uit de Tijdtombe waarin ze eens verdween.

Raul Endymion en Aenea, achternagezeten door de priester-commandant De Soya, en tot overmaat van ramp ook nog eens door de mysterieuze Shrike, beginnen aan een queeste met als inzet de toekomst van het gehele universum en het doorbreken van de macht van de Kerk.

Met de boeken van Hyperion en Endymion vestigde Dan Simmons, binnen het tijdsbestek van enkele jaren, zijn naam op het terrein van de avontuurlijke en speculatieve fictie. In Endymion en De opkomst van Endymion – waarmee de magistrale Hyperion-saga wordt besloten – verweeft deze Hugo Award-winnaar op meesterlijke wijze alle verhaallijnen.

Sciencefiction & Fantasy

Meer artikelen van lezers

Recensies

Endymion -- Lezen!!

1 like
Omvangrijk; onvoorstelbare ontwikkelingen qua personen en gebeurtenissen in gelijktijdige tijden. Knap en indrukwekkend en niet helemaal volgens de bijbel maar wel voorstelbaar in SF. Alleen jammer dat de tijdsduur tussen de verschillende boeken vrij lang was maar de moeite waard om te wachten Dat...