Ilium

Ilium

Gelezen 24 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 1 Recensies 1
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 2   Topics 0
Vanaf Olympos Mons op Mars kijken Zeus en zijn goddelijke familie neer op immense veldslagen. Ze observeren - en beïnvloeden - de daden van Achilles, Hector, Odysseus en de botsende legers van Griekenland en Troje.

De Ilias-deskundige Thomas Hockenberry ziet toe op het verloop van de oorlog. Maar de muze die hij dient, heeft een nieuwe opdracht voor hem. Met 40ste-eeuwse technologie moet hij Olympos infiltreren, de goden bespieden... en uiteindelijk de godin Athene vernietigen.

Op een sterk veranderde Aarde zijn de Trojaanse beelden entertainment. Heldendom en strijd brengen opwinding in levens ontdaan van moed, ontberingen, pijn en zin. De avonturier Harman accepteert dat niet. Hij droomt van een verloren verleden en een ontsnapping aan zijn eigen onontkoombare gedoemde bestaan.

Tegelijkertijd zijn in de stralingsgordels van Jupiter vier intelligente machines in beweging gekomen om onderzoek te doen naar - en wellicht een einde te maken aan - de kwantumflux op een bergtop ver boven het Marsoppervlak.

Met Ilium begint een adembenemend epos over lotsbestemming, moed, vriendschap, plicht en dood op een heroïsche schaal. Het verhaal omspant meer dan 5.000 jaar, gaat over fascinerende, levensechte personages en zit vol actie, passie en intelligentie. Dit meesterwerk van speculatieve fictie is misschien wel het beste dat Hugo Award-winnaar Dan Simmons ooit geschreven heeft.
Thrillers & Spanning , Sciencefiction & Fantasy

Scifi & Fantasy Club / Een raket naar Mars: buitenaards leuke boeken
05 mei 2018 10 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Geniale combinatie van de Ilias met ruimtewezens, de toekomst van de aarde, terravorming op Mars en andere literaire werken

door: Selene 1 like
Hockenberry, een classicus uit het eind van de 20e eeuw, is door de Griekse goden naar het oude Troje gehaald om daar het verloop van de Trojaanse oorlog te documenteren en te kijken of Homeros gelijk had. Alleen Zeus kent echter het verhaal uit de Ilias en Odyssee, de andere goden niet. De...