Endymion

Volgens de toonaangevende Encyclopedia of Science Fiction waren Hyperion en De Ondergang van Hyperion dé sf-romans van de jaren tachtig. In Endymion vervolgt Dan Simmons dit epische verhaal over onze toekomst tussen de sterren.

Na een stilte van tweehonderdvijftig jaar zijn er op de planeet Hyperion tekenen dat de Tijdtombes weer actief worden. Wie zal eruit opduiken? Aenea, het kind dat er de vorige maal in verdween, of de vreselijke Shrike, de mysterieuze vechtmachine die ooit een hele planeet terroriseerde?

Beiden zijn een bedreiging voor de alleenheerschappij die de Kerk in de afgelopen eeuwen heeft gevestigd. Pater-commandant De Soya is met een grote legermacht op Hyperion geland, om hiermee af te rekenen.

Raul Endymion is door de Kerk ter dood veroordeeld. Wanneer de stokoude Martin Silenus tussenbeide komt en hem over Hyperion vertelt, is er in ieder geval één persoon bereid om het tegen de Kerk op te nemen...

Recensies (1)

Is Endymion het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Endymion