Ergens heen fietsen (set van 10)

Ergens heen fietsen

Rank 3968 Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

De Mont Ventoux, de Stelvio: geen berg te hoog voor de vele fietsfanaten die Nederland rijk is. Zie ze ploeteren, op de Cauberg, om alvast te trainen. Vaak MAMIL: Middle aged man in lycra. Een enkele vrouw. Sportjournalist en fietsliefhebber Frank Heinen trok met zijn vriendin op de fiets van Utrecht naar Verona, en doet daarvan hilarisch verslag in Ergens héén fietsen. Duitsland, Oostenrijk en Italië, van B&B of hotelletje naar de volgende rustplek, met een groot open oog voor locale aardigheden en rariteiten. “Traag beweeg je je voort, van bocht naar bocht, van boom naar boom, van trage voorganger naar trage voorganger. Je hoort je ademhaling, snel maar gelijkmatig, en de wind. Je benen doen pijn, maar net zó dat het lekker is. Langzaam versmalt de wereld tot die ene taak, die jij aan het volbrengen bent. Al je gedachten staan in dienst van het duwen van je benen. Omhoog, omhoog, omhoog. Ritme. Tijd duurt één klim lang.”

B for Books B.V.
01 augustus 2019