Extreem luid en ongelooflijk dichtbij

Rank 4473 Gelezen 1796 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 334 Favoriet 153 Recensies 29
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 10 Spots 2 Hebban 1000 87   Topics 0

Oskar Schell is uitvinder, sieradenontwerper, amateur-entomoloog, francofiel, slagwerker, verwoed schrijver van fanmail, pacifist, archeolooog van Central Park, romanticus, Groot Ontdekkingsreiziger, juwelier, acteur (Yorick in de schoolvoorstelling van Hamlet), inconsequent veganist, verzamelaar van: zeldzame munten, vlinders die een natuurlijke dood zijn gestorven, Beatles-spullen, miniatuurcactussen en halfedelstenen. Hij is negen jaar. Oskar heeft zijn vader verloren bij de aanslagen op het WTC in New York. In zijn vaders kledingkast vindt Oskar een vaas, en wanneer hij die per ongeluk laat vallen ontdekt hij een vreemd uitziende sleutel. Dan begint de jonge Oskar een zoektocht die hem door de stad New York zal voeren, in een poging betekenis te geven aan de zinloze dood van zijn vader.

Gerda Baardman Tjadine Stheeman
Anthos
14 april 2005
18 juni 2013

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Anne

Reacties op: Extreem luid en ongelooflijk dichtbij